آموزش طرز کار و نحوه ی کار با موتور دیزل ژنراتور ها
ابزار پشتیبانی از شبکه های اصلی برق توسط دیزل ژنراتور ها (سنکرون سازی دیزل ژنراتور با برق شهر): علاوه بر نقش شناخته شده دیزل ژنراتور ها به عنوان مولد برق در هنگام قطع برق ، مجموعه های دیزل ژنراتور بطور معمول از دو روش مجزا از شبکه های اصلی در سراسر جهان پشتیبانی می کنند:
کاربرد دیزل ژنراتور چیست؟
دیزل ژنراتورهای اضطراری ، مانند آنهایی که در بیمارستان ها و کارخانه های آب مورد استفاده قرار می گیرند ، به عنوان یک منبع ثانویه ، در ایالات متحده از گذشته تا کنون و در انگلیس به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند و به دلایل مختلف از شبکه های ملی مربوطه پشتیبانی می کنند. .
در انگلستان مناقصه هایی گذاشته میشود به عنوان عملیاتی کوتاه مدت و قیمت های کاملاً متغیر را به نمایش گذاشته اند و از سال 2012 حجم مشارکت طرف تقاضا که عمدتا مستلزم استفاده از دیزل های محل است ، با افت قیمت های پیشنهادی کاهش یافته است. در بعضی مواقع حدود 0/5 گیگاوات از ظرفیت دیزل ژنراتور برای پشتیبانی از شبکه ملی استفاده شده است که حداکثر بار آن در حدود 60 گیگاوات است. این مجموعه ها در اندازه 200 کیلو وات تا 2 مگاوات است. به عنوان مثال ، در صورت از دست دادن ناگهانی یک نیروگاه بزرگ معمولی 660 مگاوات یا افزایش ناگهانی تقاضای برق باعث از بین رفتن ذخیره طبیعی و به مدار آمدن دیزل ژنراتورهای پشتیبان واقع در کارخانجات می شود.
این برای هر دو طرف سودمند است – دیزل ها به دلایل دیگر خریداری شده اند. اما برای قابل اعتماد بودن باید کاملاً آزمایش شوند. سنکرون سازی با شبکه روشی مناسب برای انجام این کار است. این روش کار به طور معمول توسط یک شخص ثالث انجام می شود که عملکرد ژنراتورها و تعامل با اپراتور سیستم را مدیریت می کند.
این دیزل ژنراتورها در برخی موارد به همان میزان و به سرعت دو دقیقه می توانند بصورت سنکرون کار کنند و هیچ گونه تأثیری در سایت نداشته باشند (شرکت یا کارخانه نیازی به قطعی برق ندارد). این خیلی سریعتر از یک نیروگاه است که می تواند سریعتر از یک توربین گازی ، که چندین دقیقه طول میکشد تا گرم شود و به مدار بیاید. در حالی که سوخت دیزل ژنراتور بسیار گران است ، تنها چند صد ساعت در سال مورد استفاده قرار می گیرد و در دسترس بودن آنها می تواند مانع از ایجاد ایستگاه پشتیبان دائم کار شود.
در انگلیس ، شبکه برق (National Grid) معمولاً می تواند به حدود 2 گیگاوات کاهش تقاضا از طریق دیزل های پشتیبان که در حدود 10 تا 40 ساعت در سال در زمان اوج بار در شبکه ارسال می شود ، اعتماد کند.
شرکت برق این دیزلها را کنترل نمی کند – آنها توسط مشتری اداره می شوند تا از “زمان اوج بار سه گانه” از استفاده از شبکه انتقال (TNUoS) که فقط در مصرف هر سایت اعمال می شود ، سه تا نیم ساعت در اوج بار شبکه اجتناب کنند. از قبل مشخص نیست که سه تا نیم ساعت اوج بار شبکه سراسری (چه دوره های “سه گانه”) خواهد بود ، بنابراین مشتری باید دیزل ژنراتور های خود را برای معامله خوب بیش از آن زمان روشن نماید.
کل ظرفیت تولیدی ژنراتورهای اضطراری قابل اعتماد در انگلیس حدود 20 گیگاوات تخمین زده می شود ، تقریباً همه اینها توسط دیزل ژنراتور تامین می شود. این معادل تقریباً 29٪ اوج مصرف بریتانیا است ، اگرچه فقط کسری بسیار اندک در همان زمان تولید می شوند.
بیشتر نیروگاه ها برای دفاتر بزرگ ، بیمارستان ها ، سوپر مارکت ها و تأسیسات مختلف که در آن برق بدون وقفه از جمله فرودگاه ها مهم است استفاده میشود. بنابراین ، بیشتر در مناطق شهری ، به ویژه مراکز شهری و تجاری از دیزل ژنراتور استفاده می کنند. تخمین زده می شود که حدود 10٪ نیروگاهها بیش از 1 مگاوات باشد ، حدود 50٪ دیزل ژنراتورها در محدوده 200 کیلو وات تا 1 مگاوات و 40٪ باقی مانده زیر 200 کیلو وات است.
اگرچه در حال رشد است ، اعتقاد بر این است که فقط از بخش بسیار کمی از ژنراتورها به طور مرتب برای پیک بار استفاده می شود ، اما اکثریت قریب به اتفاق فقط برای کاربرد اضطراری استفاده می شوند. اطلاعات موجود در این پاراگراف از بخش 6.9 گزارش دولت بریتانیا گرفته شده است: “Overcoming Barriers To Scheduling Embedded Generation To Support Distribution Networks”
افزایش استفاده از بانکهای دیزل ژنراتور (معروف به “مزارع دیزلی”) در انگلیس برای تعادل نوسان تولیدی از منابع انرژی تجدید پذیر مانند مزارع بادی انجام می شود. سیستمی مشابه عملیات کوتاه مدت بریتانیا که در فرانسه فعالیت می کند به EJP معروف است. در مواقع در پیک شبکه ، با تعرفه های ویژه می توانند حداقل 5 گیگاوات از مجموعه های دیزل ژنراتور تولید کنند تا برق ، همیشه در دسترس باشد. در این حالت ، وظیفه دیزل ژنراتور ، نخست تغذیه شبکه است.
در حین کار عادی سنکرون با شبکه برق ، نیروگاه ها با سرعت افت پنج درصدی کنترل می شوند. این بدان معنی است که سرعت بار کامل 100٪ و سرعت بدون آن 105٪ است. این مورد برای عملکرد پایدار شبکه بدون hunting و حذف نیروگاه ها بصورت تصادفی مورد نیاز است. به طور معمول تغییرات سرعت جزئی هستند.
افزایش قدرت خروجی دیزل ژنراتور بوسیله افزایش منحنی droop با افزایش فشار پاشش بر یک گاورنر گریز از مرکز انجام می شود. عموماً این یک سیستم اساسی برای همه نیروگاه ها است زیرا مزارع دیزلی قدیمی و جدید باید در پاسخ به تغییرات فوری فرکانس بدون وابستگی به ارتباطات بیرونی سازگار باشند.