کاربردهای ژنراتور در مواضع صحرایی

بررسی کاربردهای ژنراتور در مواضع صحرایی

با توجه به اینکه اهمیت تأمین برق در مواضع صحرایی را متوجه شدید، پس در ادامه شما را به طور دقیق‌تر با کاربردهای ژنراتورهای دیزلی و گازسوز در این زمینه آشنا می‌کنیم:

اقامتگاه‌های صحرایی

کمپ‌های صحرایی به این نیاز دارند تا روشنایی را برای اقامتگاه‌هایی که به مهمانان خود ارائه می‌دهند، تأمین کنند. اینترنت، روشن نگه داشتن وسایلی از جمله تلویزیون، یخچال و … نیز از مواردی هستند که به آنها توجه می‌شود. به همین خاطر از یکی از گزینه‌های بسیار مؤثر یعنی ژنراتورها برای تأمین برق مورد نیاز خود استفاده می‌کنند. نوع و اندازه ژنراتور در این مکان‌ها بستگی به شرایط متعددی از جمله میزان برق مورد نیاز دارد.

کمپ‌های صحرایی شخصی

کویر مصر، کویر مرنجاب و بسیاری دیگر از صحراهای زیبای کشور ما وجود دارند که افراد زیادی تمایل به شب ماندن در این مناطق دارند تا از شب‌های زیبای کویر لذت ببرند. اگر شما هم با برخی از آشنایان خود تمایل به رفتن به این مناطق زیبا را دارید، حتماً به تأمین برق مورد نیاز خود در شب نیز اندیشیده‌اید. چگونه غذای مورد نیاز خود را تهیه کنید؟ چگونه روشنایی مورد نیازتان را تأمین کنید؟
پاسخ این سؤالات استفاده از ژنراتورهای قابل حمل بوده که در اندازه‌ای سبک و کوچک قابل استفاده می‌باشند.

بیمارستان صحرایی

هر کشور و نهادی در بلاهای طبیعی و انسانی، امداد و کمک رسانی را در اولویت خود قرار می‌دهد.
ساخت و احداث بیمارستان‌های صحرایی نیز از مواردی است که در روزهای ابتدایی حادثه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و می‌تواند امکانات زیادی را در اختیار افراد نیازمند قرار دهد و جان افراد زیادی را تا انتقال به بیمارستان اصلی حفظ نماید.
این بیمارستان باید دارای ویژگی‌هایی از جمله ساخت در کوتاه‌ترین زمان ممکن، داشتن توانایی حمل آسان، قابل استفاده بودن در مناطق بلند و باز، داشتن تمام امکانات برودتی، حرارتی و مورد نیاز باشد.
بسیاری از امکانات بیان شده برای کار کردن به برق نیاز دارند که استفاده از ژنراتور این امکان را برای بیمارستان‌های صحرایی نیز فراهم می‌کند.

کارخانه‌های تولید کننده نفت و گاز

شرکت‌های تولید کننده نفت و گاز در جهان، در صحراهای متفاوتی فعالیت می‌کنند. که برای عملکرد خود به برق نیاز دارند. کامیون‌های زیادی برای اینکه سوخت دیزل این کارخانه‌ها و شرکت‌ها را تأمین کنند. باید هزاران کیلومتر در ساعت را طی کنند. با وجود مشکلاتی از قبیل هزینه بالا و خطر تصادف برای این ماشین‌ها، اما دیر رسیدن آنها به مقصد می‌تواند. با خطر قطع برق همراه بوده که در نهایت تعطیلی پرهزینه‌ای را به دنبال خواهد داشت.

راهکار دیگر برای استفاده از سوخت دیزل، کمک گرفتن از گاز مرتبط می‌باشد. برای این کار باید از توربین گازی با کارایی بالا که مجهز به ژنراتور سنکرون است، کمک گرفته شود. به دلیل اینکه در این مکان‌ها شرایط محیطی بسیار سختی از جمله دمای بسیار زیاد و وجود طوفان‌های شن مکرر وجود دارند، باید برای نگهداری از تجهیزات الکتریکی از الزامات سخت‌گیرانه و مهمی استفاده شود.
به طور مثال باید مانع از تشکیل رسوبات شن و ماسه در ژنراتور و ورود ذرات ریز ماسه به دستگاه شد تا به دستگاه آسیبی وارد نشود. نکته قابل توجه دیگر این است که به دلیل دور بودن، قطعات یدکی به راحتی در دسترس نیستند و تمام مصالح ساختمانی باید به محل حمل شوند. (اختلاط بتن از مصالح در محل امکان‌پذیر نیست، زیرا ماسه خیلی شور است).

ژنراتورهای سنکرون با داشتن ظرفیت بالا، قادر به مستقل کار کردن بوده و در حال حاضر می‌توانند بیش از 20000 ساعت به طور دائم کار کنند.

نیروگاه‌های حرارتی

منابعی از جمله روغن دیزل، گاز طبیعی و زغال سنگ در این نوع نیروگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این منابع انرژی خود را به شکل گرما و از طریق سوختن آزاد می‌کنند.

در نیروگاه‌های زیستی

در ایجاد بخار آب از سوزاندن برخی مواد آلی از جمله گیاهان و یا هر نوع زباله‌ای، از سوخت این نوع نیروگاه‌ها استفاده می‌شود. به طور کلی زباله‌های کشاورزی، دامی، شهری و صنعتی از مواردی هستند که برای تولید برق استفاده می‌شوند.

برق روان پاسارگاد را در اینستاگرام دنبال کنید

شرکت مهندسی برق روان پاسارگاد بهترین شرکت مهندسی برق اصفهان

جهت ارتباط و تماس با شرکت به بخش تماس با ما سایت مراجعه نمایید.