هزینه برق ماینر در سال 1400

هزینه برق ماینر در سال 1400

هزینه برق ماینر یا استخراج رمزارز طبق مصوبه وزارت نیرو تقریبا دو برابر شد. و بهای هر کیلو وات ساعت برق مصرفی از ۹۶۵۰ به ۱۶۵۷۴ ریال رسیده‌است.

در این مصوبه علاوه بر اینکه قیمت برق مصرفی تقریبا ۲ برابر شده است. ساعت اوج مصرف نیز به گونه‌ای تعریف شده که روزهای بیشتری از سال را به خود اختصاص می‌دهد از همین رو قیمت برق در نهایت بیشتر محاسبه خواهد شد.

مقررات جدید وزارت نیرو

وزارت نیرو مقررات جدید تامین برق مراکز استخراج رمزارز را ۱۶ فروردین ماه به این مراکز ابلاغ کرده است. و این مقرره را جایگزین مقرره‌ای کرده است که آبان ماه ۹۸ پس از قانونی شدن ماینینگ ابلاغ کرده بود.

طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته از سوی وزارت نیرو روزهای سال به ۳ دسته تقسیم می‌شود. اوج بحرانی؛ این دوره به زمانی اطلاق می‌شود که احتمال خاموشی وجود دارد، حداقل میزان این دوره زمانی ۳۰۰ ساعت یا ۱۳ روز پیش‌بینی شده است. در این دوره زمانی حتما باید دستگاه‌های استخراج رمزارز خاموش شوند. اوقات محدودیت‌دار که این دوره ۲۷۰۰ ساعت یا ۱۱۲ روز تعیین شده است که قیمت برق در این دوره زمانی ۲ برابر قیمت تعیین شده محاسبه می‌شود.

هزینه برق ماینر

در مقرره گذشته که آبان ۹۸ ابلاغ شده بود فقط یک دوره اوج مصرف برای ماینینگ در نظر گرفته شده بود. که شامل همان ۳۰۰ ساعت می‌شد. طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته از سوی وزارت نیرو هم‌اکنون به منظور مدیریت مصرف برق، استفاده از انرژی برق شبکه برای استخراج رمزارزها در اوج بحران ممنوع است و در نوع دو یا دوره محدودیت دار که تقریبا ۱۱۲ روز از سال را شامل می‌شود بهای هر کیلووات ساعت انرژی برق با ضریب ۲ محاسبه می‌شود و در اوقات عادی سال با ضریب نیم محاسبه می‌شود.

قیمت تعیین شده از سوی وزارت نیرو براساس مصوبه اولیه هیات وزیران در خصوص ماینینگ است. در آن مصوبه قید شده بود که قیمت برق مصرفی دستگاه‌های استخراج رمزارز برابر با متوسط قیمت برق صادراتی است. طبق مصوبه هیات وزیران تعرفه برق متقاضیان استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری شده رمزارزها(ماینینگ) با قیمت متوسط ریالی برق صادراتی با نرخ تسعیر سامانه نیما که توسط وزارت نیرو تعیین می‌شود محاسبه خواهد شد.

 


شرکت مهندسی برق روان پاسارگاد بهترین شرکت مهندسی برق اصفهان

جهت ارتباط و تماس با شرکت به بخش تماس با ما سایت مراجعه نمایید.

روی نقشه بیاید


بیشتر بخوانید :

مزایای ژنراتورهای گاز سوز

ژنراتور گازی چیست و چگونه کار می‌کند ؟

اجزای موتور برق گاز سوز

نحوه انتخاب باتری شارژر دیزل ژنراتور

روشهاي توليد DG