نکات مصرف برق (قسمت دوم)

نکات مصرف برق

نکات مصرف برق :در قسمت قبل با برخی از نکات مصرف برق آشنا شدیم.در این مقاله به ادامه ی این نکات می‌پردازیم.

13. شایسته است نسبت به مصرف برق حساس باشیم و میزان مصرف را با توجه به اطلاعات کنتور برق و ارقام موجود در قبض ها کنترل کنیم و آنگاه با برنامه ریزی صحیح در جهت مصرف منطقی برق بکوشیم .
14. با رعایت عایق بندی مناسب در ساختمان ها و نورپردازی صحیح از اتلاف انرژی بکاهیم.
15. انرژی برق سرمایه ای بسیار ارزشمند است. در حفظ این سرمایه مهم کوشا باشیم.
16. مسئول انرژی منزل خود باشیم و با ارزیابی هر یک از موارد انرژی بر ، تدابیر لازم را برای کاهش اتلاف انرژی بیندیشیم . 17. از وسایل برقی تنها در هنگام نیاز استفاده کنیم و از روشن گذاشتن بیهوده آنها خودداری کنیم 18. وسایل خانگی را به طور منظم سرویس کرده و سعی کنیم با برنامه ریزی درست ، از ظرفیت کامل آنها استفاده کنیم.

ب)روشنایی

19. روشنایی روز، مهمترین و بهداشتی ترین منبع نور است . شایسته نیست با وجود امکان استفاده از روشنایی روز نسبت به آن بی اعتنا باشیم و فضای کار و زندگی خود را به طور مصنوعی و با انواع لامپ های گوناگون روشن کنیم.

20. فن آوری لامپ کم مصرف ، گامی در جهت استفاده بهینه از انرژی الکتریکی است .
22.مصرف نسبتاً کم و عمر نسبتاً طولانی لامپ های کم مصرف با کیفیت مناسب , باعث می شود با توجه به شرایط مربوطه استفاده از این لامپ ها هرچند با قیمت نسبتاً بالاتر مفید باشد.
23.در هنگام مطالعه و انجام کارهای ظریف به جای افزایش بی مورد لامپ ها در محیط از نور موضعی با مصرف کمتر استفاده نمایید.
24. میزان نور لامپ کم مصرف از شرایط نصب و دمای محیط متأثر است. از این رو حداکثر نور در داخل اتاقی با دمای حدود 25 درجه زمانی حاصل می شود که لامپ به صورت آویز نصب گردد.
25. روشنایی مؤثر بر اثر غبارگرفتگی لامپ ها کاهش می یابد. پس تمیز کردن مرتب لامپ ها را فراموش نکنید.
26. استفاده از رنگ های روشن که درجه بازتاب نسبتاً بالایی دارند با رعایت شرایط صحیح آن , برای محلهای مسکونی ، اداری و تجاری توصیه می شود، چرا که خصوصیات محیط اطراف و رنگ آمیزی استفاده شده می توانند تأثیر مهمی در راندمان روشنایی داشته باشند.

 


شرکت مهندسی برق روان پاسارگاد جهت ارتباط و تماس با شرکت به بخش تماس با ما سایت مراجعه نمایید.