موتور رفت و برگشتی

موتور رفت و برگشتی

یک ماشین گرمایی است که با استفاده از یک یا چند پیستون، که حرکت رفت و برگشتی انجام می‌دهن.
موتور رفت و برگشتی فشار را به حرکت دورانی تبدیل می‌کند.
انواع اصلی موتورهای رفت و برگشتی شامل موتورهای احتراق داخلی (درون‌سوز)، موتور بخار و موتور استرلینگ می‌شوند.
یک موتور رفت و برگشتی، ممکن است یک یا تعداد بیشتری پیستون داشته باشد. هر پیستون، داخل یک سیلندر قرار دارد.
گازی که وارد سیلندر می‌شود، در موتورهای بخار، از قبل داغ و فشرده شده‌ است.
در سایر موتورهای رفت و برگشتی، این گاز ابتدا وارد سیلندر شده و سپس در داخل سیلندر در اثر اشتعال مخلوط سوخت و هوا (در موتورهای دورن‌سوز) و در اثر انتقال حرارت از یک منبع حرارتی (در موتور استرلینگ)، گرم می‌شود. گاز گرم، منبسط شده و پیستون را به پایین سیلندر هُل می‌دهد.
پیستون دوباره در اثر چرخش چرخ طیار و یا توان ایجاد شده توسط سایر پیستون‌ها، به نقطه ی مرگ بالا برمی‌گردد.
در بیشتر موتورهای رفت و برگشتی، گازهای منبسط شده با بازگشت پیستون از سیلندر خارج می‌شوند.


شرکت مهندسی برق روان پاسارگاد

آدرس :
اصفهان، خیابان توحید میانی، نبش کوچه بهار، ساختمان کوه نور، پلاک ۸ ، طبقه سوم، واحد ۳۴

تلفن های تماس:
تلفن: ۳۶۲۷۷۱۳۶-۰۳۱         فکس:  ۳۶۲۷۷۱۳۷-۰۳۱          همراه: ۰۹۳۰۳۳۸۰۰۳۹