موتور دو زمانه
فرایند موتورهای دو زمانه از دو مرحلهی بالا و پایین برای انتقال توان تشکیل شده است.
از آنجا که هیچ مرحلهای برای ورود سوخت و خروج دود وجود ندارد، از روش دیگری به جای این مراحل باید استفاده کرد.
رایجترین روش در موتورهای دو زمانه با شمع شامل استفاده از حرکت رو به پایین پیستون برای متراکم کردن سوخت و هوای ورودی و در ادامه انفجار آن با ایجاد جرقه است.
این موتورها کاملا سبک و از نظر مکانیکی ساده هستند.
از موتورهای دو مرحلهای غالبا در برفروبها، ماشینهای چمنزنی، چوببرها، ارههای برقی، جت اسکیها و برخی موتورسیکلتها استفاده میشود.
متاسفانه این موتورها نسبت به نوع چهار زمانه سر و صدای بیشتر، بازده کمتر و آلودگی بیشتری دارند و در مقیاس بزرگ خوب کار نمیکنند.
البته دقت کنید، موتورهای احتراق تراکمی بزرگ در گذشته عموما دو زمانه بودند که در برخی لوکوموتیوها و کشتیهای بزرگ به کار میرفتند.
در این موتورها از مکش برای تخلیهی موتور استفاده میشود.
یکی از دلایل کمبازده بودن این سیستمها این است که مقداری از سوخت مصرف نشده ممکن است با سوخت مصرف شده خارج شود.
به علاوه بدون فرایند خاصی برای خارج کردن دود، آلودگی زیادی منتشر میشود.
به همین دلیل استفاده از مبدلهای کاتالیستی کاملا ضروری به نظر میرسد.
شرکت مهندسی برق روان پاسارگاد
آدرس :
اصفهان، خیابان توحید میانی، نبش کوچه بهار، ساختمان کوه نور، پلاک ۸ ، طبقه سوم، واحد ۳۴
تلفن های تماس:
تلفن: ۳۶۲۷۷۱۳۶-۰۳۱ فکس: ۳۶۲۷۷۱۳۷-۰۳۱ همراه: ۰۹۳۰۳۳۸۰۰۳۹