علائم و عوارض بیماری کوروناویروس جدید ۲۰۱۹ چیست؟

 علائم و عوارض بیماری کوروناویروس جدید ۲۰۱۹ چیست؟

در این مطلب و مطالب بعدی، سعی کرده ایم به تمام مطلب و سوالات پر تکرار در رابطه با کروناویروس برای شما کاربران سایت مطالب مفید، کوتاه و علمی رو بیان کنیم.

در این مطلب به سوال متداول زیر پاسخ داده ایم:

علائم و عوارض بیماری کوروناویروس جدید ۲۰۱۹ چیست؟

پاسخ: علائمی که تاکنون در خصوص این بیماری گزارش شده شامل بیماری تنفسی خفیف تا شدید مشابه علایم سرماخوردگی است. علائم اصلی بیماری تنفسی خفیف تب و سرفه است و در فرم شدید بیماری علاوه بر تب و سرفه، دشواری تنفس،تنگی نفس مشابه ذات الریه نیز دیده میشود.

بیشتر بخوانید:

بیش از یک ماه است که نسل تازه‌ای از ویروس کرونا یا کرونا ویروس در منطقه‌ای از چین شیوع پیدا کرد. این ویروس تاکنون هزاران نفر را گرفته است و در حال حاضر درمانی برای کرونا وجود ندارد؛ بنابراین بهترین راه مبتلا نشدن به این ویروس، پیشگیری است.

کروناویروس‌ها (نام علمی: Coronaviruses) خانواده بزرگی از ویروس‌ها و زیر مجموعهٔ کروناویریده هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس، مرس و کووید ۱۹ را شامل می‌شود. کروناویروس‌ها در سال ۱۹۶۵ کشف شدند[۳] و مطالعه بر روی آن‌ها به‌طور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت. این ویروس به‌طور طبیعی در پستانداران و پرندگان شیوع پیدا می‌کند، با این حال تاکنون هفت کروناویروس انسانی کشف شده‌است. آخرین نوع آنها، در دسامبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین با همه‌گیری در انسان شیوع پیدا کرد.

شرکت برق روان پاسارگاد

طراحی و ساخت مولد های نیروگاهی

پست الکترونیک و وبسایت :

 E-mail: barghravan@gmail.com

Website: www.barghravan.ir