سیم کشی سیستم کنترل و سنسورهای موتور ژنراتور گازسوز

سیم کشی سیستم کنترل و سنسورهای موتور ژنراتور گازسوز

پس از کابل کشی قدرت ،لوله کشی آب ،لوله کشی گاز نوبت به سیم کشی یا وایرینگ سیستم کنترل میرسد. که می بایست براساس نوع برد کنترلی سیم کشی بررسی و یا انجام شود. که البته پس از انجام سیم کشی می بایست تنظیمات کنترلی و حفاظتی سیستم کنترل مورد بررسی قرار گیرد .بخش کنترل ژنراتور های گازی بسیار مهم می باشد. چرا که موتور دایم کار می باشد و بسیار مهم است که پارامتر های موتور گازسوز به صورت مداوم مورد سنجش قرار بگیرد .از پارامتر های اساسی ژنراتورهای گازسوز میتوان به فشار روغن،دمای روغن ،دمای آب ورودی ،دمای آب خروجی ، ناک در موتور های بزرگ ، سطح آب ،سطح روغن و …. اشاره کرد.

تمام این پارامتر ها توسط یک برد کنترلی که بسته به نوع موتور می تواند. انواع مختلفی داشته باشد مورد کنترل قرار می گیرد.یکی از بخش هایی که در بحث نصب و تنظیم سیستم کنترل بسیار مهم می باشد و بسیار نیز حساس است سیستم چرقه زن می باشد .

سیم کشی سیستم کنترل و سنسورهای موتور ژنراتور گازسوز

جرقه زن های الکترونیکی:

در سیستم های الکترونیک بر خلاف سیستم های مکانیکی جز دواری وجود ندارد. در نتیجه این سیستم ها دارای استهلاک پایین تری می باشند. همچنین به دلیل استفاده از سنسور و پردازش میکروپروسسوری دارای دقت عملکرد بالاتر و برنامه پذیر تری نسبت به سیستم های مکانیکی می باشند . در ژنراتور های گاز سوز جدید عموما ژنراتور های بالای ۲۰۰۰ میلادی اکثر ژنراتور های گازسوز ارایه شده دارای سیستم جرقه زن الکترونیکی می باشند.

سیستم های جرقه زن الکترونیک به این صورت عمل میکنند. که توسط خازن هایی که در آن ها تبییعه شده ولتاژ را تا بالای ۱۰ کیلوولت الی ۲۰ کیلوولت بالا میبرند. سپس توسط سنسوری که در مقابل دیسک مخصوص جرقه زن قرار دارد توسط یک مگنت کوچک موقعیت پیستون یک را تشخیص میدهد .و توسط ترتیب احتراقی که برای جرقه زن یا ایگنیشن (ignition ) معرفی میشود جرقه در بهترین زمان و بهترین قدرت زده میشود.

 


برق روان پاسارگاد را در اینستاگرام دنبال کنید

شرکت مهندسی برق روان پاسارگاد بهترین شرکت مهندسی برق اصفهان

جهت ارتباط و تماس با شرکت به بخش تماس با ما سایت مراجعه نمایید.