اگزاست موتور و وایرینگ قدرت در ژنراتور گازسوز
اگزاست موتور در ژنراتور گازسوز :
در بحث اجرای تاسیسات موتور گازسوز بخش مهم دیگری نیز وجود دارد و آن هم هدایت خروجی موتور یا به اصطلاح سیستم اگزاست موتور می باشد ،همانطور که میدانیم این بخش از این جهت اهمیت دارد که می تواند در توان خروجی موتور و کارکرد موتور تاثیر مستقیم بذارد ،در بحث لوله کشی این بخش باید به دو نکته توجه کرد یک اینکه لوله ای که برای لولع کشی سیستم اگزاست موتور استفاده می شود بر اساس طول لوله کشی یک یا دو سایز بزرگتر انتخاب شود تا از فشار به روی موتور یا به اصطلاح بک پرشر جلوگیری شود و دوم اینکه جهت نصب اگزوز در مسیر باد باشد تا دود بتواند به راحتی خارج شود.
کابل کشی (وایرینگ قدرت ) ژنراتور گازسوز :
پس از بحث پایپنگ در موتور های گازسوز نوبت به کابل کشی و وایرینگ می رسد،که در این بخش نیز دو نوع موتور وجود دارد موتور هایی که ژنراتور آن ها ولتاژ فشار ضعیف یعنی ۴۰۰ ولت تولید می کنند و موتور هایی که ژنراتور آن ها ولتاژ فشار متوسط یعنی ۶٫۶ کیلوولت ،۱۰ کیلوولت و.. تولید می کنند ،در نوع اول کابل کشی تا محل مصرف مستقیم انجام می شود و به طور مستقیم وارد تابلو های توزیع خواهد شد ولی در نوع دوم یعنی ژنراتور های فشار متوسط می بایست از یک ترانسفورماتور در بین مسیر برای تبدیل ولتاژ استفاده کرد که این ترانس می تواند در مواردی که مصرف در محل می باشد به صورت کاهنده و در مواردی که بحث اتصال به شبکه می باشد به صورت افزاینده باشد.
برق روان پاسارگاد را در اینستاگرام دنبال کنید
شرکت مهندسی برق روان پاسارگاد بهترین شرکت مهندسی برق اصفهان
جهت ارتباط و تماس با شرکت به بخش تماس با ما سایت مراجعه نمایید.